Числа, глава 29 Б

Числа, глава 29 Б

23.08.2021 0 By Evangelsko.info

Четиво с продължение...
Ако покаянието не води към изкупление, горко ни!
Първият ден на еврейският месец Тишри, който започва с тръбен призив за покаяние е следван от дни на размисъл за живота, осмисляне на поведението и покаяние за греховете, чак до десетия ден, когато настъпва празникът на Изкуплението.

ПРАЗНИКЪТ НА ИЗКУПЛЕНИЕТО

И на десетия ден от този седми месец да имате свято събрание и да смирите душите си, и да не вършите никаква работа“ Числа 29:7

Празникът на Изкуплението,
известен още като Йом Кипур, се празнува на десетия ден от месец Тишри. Празнуването му започва на залез слънце и продължава до изгрева на първите звезди на следващата нощ. Празникът е свързан е със строг пост и отделяне от всякакъв вид дейност или работа, които биха могли да отвлекат вниманието на поклонниците от мисълта за изкупление и покаяние. С този празник завършвало десетдневното за покаяние водещо до принасянето на жертви за изкупление на всички грехове и провали на Израел, за да може Бог да обитава сред всред народа си.

Веднъж в годината, само на този празник първосвещеникът е влизал в Святая Светих, за да напръска с кръв от телец капака на Ковчега на завета. След това хвърлял жребий, кой от приготвените два козела да бъде принесен в жертва на Бог и кой да бъде за отпускане. С кръвта от козелът за принасяне в жертва, Първосвещеника е напръсквал Ковчега на Завета за изкупване на всички грехове на Израел. След това полагал ръце върху главата на козела за отпущане и изповядвал върху него грехове на Израил, извеждали го от стана и го пускали в пустинята, за да изчезне завинаги. В този момент вземали тъмночервена тъкан и я привързвали към вратата на храма. Казват, че ако Бог е опростил греховете на Израил, то на другата сутрин тази тъкан свръхестествено сменяла цвета си на бял.

За нас християните, предобраза на празникът на Изкуплението (Йом Кипур) сочи към Великото дело на нашия Първосвещеник Исус Христос, Който за нашето изкупление е принесъл в Себе си веднъж и за винаги. В Посланието към Евреите, в светлината на празникът Изкупление, това е пояснено най-добре:

Но понеже Христос дойде като Първосвещеник на бъдещите добрини, Той влезе през по-голямата и по-съвършена скиния, не с ръка направена, тоест не от настоящето творение. И не с кръвта на кози и телци, но със Собствената Си кръв влезе веднъж завинаги в светилището и придоби за нас вечно изкупление. Защото, ако кръвта от козли и от телци и пепелта от телица, с които се поръсваха осквернените, освещава за очистването на тялото, то колко повече кръвта на Христа, Който чрез вечния Дух принесе Себе Си без недостатък на Бога, ще очисти съвестта ви от мъртви дела, за да служите на живия Бог! И затова Той е Посредник на нов завет, така че чрез смъртта за изкупване от престъпленията, извършени при първия завет, призваните да получат обещаното вечно наследство.Евр.9:11-15