Нови артефакти около Исусовото раждане

0

Археолозите са открили стотици артефакти в древна еврейска гробна пещера в Израел, за която някои смятат, че е била гробница на акушерка, присъствала на сцената на раждането на Исус въз основа на апокрифно Евангелие на Яков.

 

Евангелие…

Нови артефакти около Исусовото раждане

Нови артефакти около Исусовото раждане

Нови артефакти около Исусовото раждане Археолозите са открили стотици артефакти в древна еврейска гробна пещера в Израел, за която някои смятат, че е била гробница на акушерка, присъствала на сцената на раждането на Исус въз основа на апокрифно Евангелие на Яков.   Евангелието на Яков, което е различно от Посланието на Яков, намиращо се в Библията, е един от апокрифните текстове от втори век. Това са колекция от текстове от Писанията, написани от ранни еврейско-християнски писатели, които попадат извън рамките на Библията или канона.   Екип от археолози от Израелския орган за антики (IAA) са открили стотици лампи в гробна пещера в района на Лахиш в централен Израел. Смята се, че те са принадлежали на ранни християни, които са ходили на поклонение в гробницата.   Според IAA гробната пещера е продължила да се използва през византийския и ранноислямския период и е станала известна като „Пещерата на Саломе“ поради „популярната традиция, която я идентифицира като място за погребение на Саломе, акушерката, помогнала при раждането на Исус“.   Разкопките са част от проекта „Пътеката на юдейските царе“, ръководен от IAA, Министерството на Ерусалим и наследството и Еврейския национален фонд.   Докато са разкопавали двора на мястото изследователите са открили редица сергии, на които се продавали или наемали глинени лампи.   „В магазина открихме стотици пълни и счупени лампи, датиращи от 8-ми–9-ти век“, казаха в съвместно изявление Нир Шимшон-Паран и Цви Фирер, директори на разкопките в Южния регион на Израелската служба за антики. „Лампите може да са служили за осветяване на пещерата или като част от религиозните церемонии, подобно на свещите, раздавани днес на гробовете на праведници и в църквите.“   Гробната пещера се превърнала в  място за поклонение сред местните християни, след като районът беше признат за гробището на Саломе през византийската епоха, казва Фирeр пред The Times of Israel.   „Името Саломе може да се е появило в древността на една от костниците [каменни кутии] в гробницата и традицията, идентифицираща мястото с акушерката Саломе, се е развила, като пещерата е почитана от християнството“, цитира Фирер.   Апокрифните текстове, които включват Евангелието на Яков, са поредица от писания, които дават различни разкази за Мария, Йосиф, Исус и неговите учения, природата на Бога или ученията на Неговите апостоли и техния живот.   Много християнски учени и теолози поставят под въпрос валидността на събитията, разказани в апокрифните писания.   Евангелието на Яков разказва историята за раждането на Исус, извършено в пещера, разположена в района на Лахиш в централен Израел, вместо в ясли във Витлеем, както е записано в Библията.   Писанията също така описват, че Мария е имала две акушерки. На една от акушерките не е дадено име, но другата акушерка се казва Саломе, за която се смята, че се е появила веднага след раждането на Исус.   В апокрифния текст, когато Саломе влиза в пещерата веднага след раждането на Исус, тя е с наранена ръка. Тя поема младенеца Исус и ръката ѝ е чудодейно изцелена. След изцелението се смята, че тя е станала последователка на Исус.   Апокрифните писания също включват разкази на герои, които не са споменати в Библията, но някои смятат, че имат участие в евангелския разказ за Господ Исус Христос. Апокрифните истории често имат различен подход към каноничното Писание и са склонни да разработват различни аспекти на Писанието в разкази, които са различни от Светата Библия.   Някои християнски, източноправославни и римокатолически вероизповедания днес признават апокрифните текстове като частично или напълно верни.   Тези, които вярват в истинността на историите, смятат, че въпреки че тези писания не са включени в Библията, всички текстове са осветени от Бога за Неговия божествен план.   Някои смятат, че апостол Яков, който е написал Посланието на Яков в Новия завет, е автор на апокрифния текст.   „Бих казал, че Яков не го е написал. Това е апокрифно евангелие“, казва Р. Стивън Нотли, професор по Новия завет и християнски произход в университета Алианс в Ню Йорк.   Нотли не е участвал в разкопките на пещерата Саломе, но е участвал в други проекти, включително мястото на Витсаида край Галилейското езеро.       Източник: Christian Post

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.